Brev:
Rytme og mad - 5 mdr.
26. august 2010
Alder:
5 mdr.
Rytme og mad - 5 mdr.
Hej Helen,
Tak for din hjælp! Spændende med din nye bog, den vil jeg bestemt overveje at investere i!
Jeg er helt sikker på, at Alfred er et helt normal hvad angår det med at kramme. Vi har skiftevis båret ham rundt de første 3 måneder af hans liv fordi han havde kolik, og han er slet ikke følsom overfor berøring – han bliver kysset og rørt rigtig meget ved af både mor og far. Jeg tror bare – som du selv siger, at han vil ud og se verden – det er vel også et tryghedstegn, at han søger ud, tænker jeg.
Jeg er også blevet meget mere rolig mht. hans motoriske udvikling, for du har jo fuldstændig ret i, at så længe han udvikler sig, så går det fremad! Faktisk har han nu lært at trille fra mave til ryg, så mor er meget stolt :)
Han har fået sin første tand i går, så jeg tænker det måske har været det, som har givet en del uro? Er det sådan med alle tænder mon?
Nu sover han som en drøm med hjælp fra din plan! Kun 1 uge med inspiration fra alle dine planer for en hverdag/rytme med babyer, og så sover barnet fra 21-02.30 bliver ammet og sover så helt til kl. 06.30! Skønt!
Mht. mad og rytme så er jeg stadig lidt forvirret…
Alfred får nu grød morgen, grøntsagsmos frokost og aften og en hel del amninger. Når han spiser mos og grød indtager han omkring en halv deciliter pr. gang. Så han er meget madglad! Jeg er lidt i tvivl om mængden på grød/mos – er det bare ”til han ikke gider mere” eller skal vi dosere det for ham? Han fylder 6 måneder i næste uge.
Men tak for den fine plan, den vil vi prøve at indføre her når han er 6 måneder. Kan han virkelig få ristet rugbrød at tygge på allerede når han er 6 måneder? Jeg er også lidt ”lost” mht. at bruge fisk/kød i maden – hvordan kan man på en smart/økonomisk måde gribe det an?
Tusind tak for hjælpen,
Hilsen en ”lidt mindre” træt mor…