Rytme og mad - 5 mdr.

26. august 2010

Alder:
5 mdr.

Rytme og mad - 5 mdr.

Hej Helen,

Tak for din hjælp! Spændende med din nye bog, den vil jeg bestemt overveje at investere i!

Jeg er helt sikker på, at Alfred er et helt normal hvad angår det med at kramme. Vi har skiftevis båret ham rundt de første 3 måneder af hans liv fordi han havde kolik, og han er slet ikke følsom overfor berøring – han bliver kysset og rørt rigtig meget ved af både mor og far. Jeg tror bare – som du selv siger, at han vil ud og se verden – det er vel også et tryghedstegn, at han søger ud, tænker jeg.

Jeg er også blevet meget mere rolig mht. hans motoriske udvikling, for du har jo fuldstændig ret i, at så længe han udvikler sig, så går det fremad! Faktisk har han nu lært at trille fra mave til ryg, så mor er meget stolt :)

Han har fået sin første tand i går, så jeg tænker det måske har været det, som har givet en del uro? Er det sådan med alle tænder mon?

Nu sover han som en drøm med ...

Annonce

... hjælp fra din plan! Kun 1 uge med inspiration fra alle dine planer for en hverdag/rytme med babyer, og så sover barnet fra 21-02.30 bliver ammet og sover så helt til kl. 06.30! Skønt!

Mht. mad og rytme så er jeg stadig lidt forvirret…
Alfred får nu grød morgen, grøntsagsmos frokost og aften og en hel del amninger. Når han spiser mos og grød indtager han omkring en halv deciliter pr. gang. Så han er meget madglad! Jeg er lidt i tvivl om mængden på grød/mos – er det bare ”til han ikke gider mere” eller skal vi dosere det for ham? Han fylder 6 måneder i næste uge.

Men tak for den fine plan, den vil vi prøve at indføre her når han er 6 måneder. Kan han virkelig få ristet rugbrød at tygge på allerede når han er 6 måneder? Jeg er også lidt ”lost” mht. at bruge fisk/kød i maden – hvordan kan man på en smart/økonomisk måde gribe det an?

Tusind tak for hjælpen,

Hilsen en ”lidt mindre” træt mor…

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor